Site Loader

Woda pełni niezwykle ważną funkcję w organizmie każdego człowieka. Dla sportowców jest ona wyjątkowo istotna. O ile dorosły człowiek powinien wypić każdego dnia około dwóch litrów wody, to w przypadku osób podejmujących intensywną aktywność fizyczną wskazane byłoby piecie nawet trzech czy pięciu litrów. Oczywiście, nie musi to być sama woda, ale także powstałe na jej bazie soki, herbata i inne napoje. Jeżeli jednak sportowiec decyduje się na picie czystej wody, najlepiej, aby wybrał niegazowaną, gdyż jest ona zdrowsza dla układu pokarmowego od gazowanej, nie powoduje wzdęć ani zaparć. Dobrze jest też nabyć wodę wysoko zmineralizowaną, bogatą w sód, żelazo, magnez czy inne cenne składniki. Woda taka pomaga uzupełnić utracone w trakcie treningu pierwiastki. Dlatego tez najlepiej ją pić przed, po, a nawet w trakcie aktywności fizycznej. Nieuzupełnienie płynów po wysiłku fizycznym może skutkować nie tylko niedoborem mikro i makroelementów, ale także bólem mięśni, skrajnym przemęczeniem i problemami z układem krwionośnym oraz wydalniczym.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31