Site Loader

W sportowej diecie nie powinno zabraknąć tłuszczy. Wbrew pozorom są one bardzo ważne dla właściwego odżywiania, a tym samym późniejszego funkcjonowania organizmu. Nie musi ich być dużo, ale powinny być to przede wszystkim te, które zawierają wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Doskonałym źródłem takich tłuszczy są orzechy, pestki, tofu, siemię lniane. Ostatnio podkreśla się ważną rolę, jaką pełnią w organizmie kwasy tłuszczowe z rodziny Omega Dlatego w diecie sportowca często powinny pojawiać się ryby i zielone warzywa. Ponadto pamiętać trzeba, że tłuszcze są też jednym z podstawowych źródeł energii dla organizmu. Jednak nie powinny one przekraczać 30% energii, a pamiętać musimy, że tłuszcze to nie tylko te widoczne – olej czy masło. Tłuszcze znajdują się też w mięsie czy rybach, to tzw. tłuszcz ukryty. Po kilku godzinach od spożycia tłuszczu krew staje się gęstsza i gorzej transportuje tlen do mięśni. Dlatego sportowcy szczególnie powinni zwracać uwagę na ilość i jakość spożywanego tłuszczu oraz na to, kiedy go spożywają.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31