Site Loader

Węglowodany stanowią bardzo ważny element diety sportowca. To one są głównym i podstawowym dostarczycielem energii. Organizm ludzki jest w stanie magazynować węglowodany w postaci glikogenu. Terminem tym określa się łączące się ze sobą cząsteczki glukozy. Uzupełnianie węglowodanów jest bardzo ważne zarówno przy niezbyt forsownym, długim treningu, jak i przy ćwiczeniach stricte wysiłkowych. Musimy pamiętać o tym, że podczas intensywnego wysiłku nasz organizm zużywa zapasy zmagazynowanych węglowodanów, co skutkuje spadkiem naszej wydolności. W związku z czym nie jesteśmy już w stanie dać z siebie tyle, ile byśmy chcieli i trening przestaje być efektywny. Proporcjonalnie do częstotliwości i intensywności naszego treningu, nasza energia spada i jednocześnie rośnie zapotrzebowanie na nią. Energii możemy zaś dostarczyć właśnie za pomocą węglowodanów. Z tego powodu w naszym menu powinny się znajdować produkty będące ich źródłem, m.in. produkty zbożowe, rośliny strączkowe, owoce itd. Bezpośrednio zaś podczas treningu warto wspomagać się odżywkami węglowodanowymi.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31