Site Loader

Woda ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Bardzo ważna jest również dla osób uprawiających sport, gdyż w trakcie wysiłku jesteśmy narażeni na jej największą utratę. Najważniejsze jest, aby pić często, ale małymi łykami. Powinna być to woda wysoko zmineralizowana z dodatkiem magnezu, wapnia sodu i węglowodanów. W trakcie wysiłku należy pić wodę niegazowaną, po natomiast najlepsza będzie gazowana gdyż szybciej gasi ona pragnienie i ułatwia usuwanie toksyn. Na rynku pojawiły się również tzw. napoje izotoniczne. Co prawda dostarczają one do organizmu niezbędne witaminy i substancje, niestety zawierają również cukier i jego pochodne, co niestety oznacza, że spożywane w większej ilości nam nie posłużą. Najlepiej, więc nawadniać organizm wodą i tylko od czasu do czasu wspomagać się napojami izotonicznymi. Najważniejsze jest, aby pamiętać o regularnym dostarczaniu wody do organizmu a nie tylko w sytuacji, kiedy już dosłownie usychamy z pragnienia. Totalnie nie do pomyślenia jest brak wody podczas treningu, większego wysiłku fizycznego czy w gorące letnie dni.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31