Site Loader

Sportowcy to osoby, które szczególnie dbają o swoją dietę, pragnąc w ten sposób zmaksymalizować uzyskiwane wyniki. W jadłospisie sportowca jednym z niezbędnych składników okazują się owoce. Każda osoba, która dużo trenuje, powinna codziennie zjeść co najmniej jeden owoc. Ta ilość może się zwiększać w niektórych dyscyplinach, zwłaszcza w tych, gdzie liczy się kondycja i szybkość. Natomiast w sportach siłowych niezbędna ilość owoców w diecie okazuje się mniejsza. Najlepiej, aby sportowcy jedli na przemian różne owoce. Mogą też przyrządzać sałatki owocowe i spożywać je na drugie śniadanie czy podwieczorek. W takiej sałatce może się znaleźć na przykład mandarynka, połówka kiwi i połówka banana czy też garść rodzynek, starte jabłko i starta marchewka. Owoce w diecie pomagają dostarczyć organizmowi węglowodanów i wielu witamin, wpływają na szybkość, kondycję i ilość posiadanej energii oraz na przemianę materii. Spożywając owoce, sportowcy mogą jednocześnie suplementować te witaminy i minerały, których im brakuje, na przykład witaminę C czy D.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31