Site Loader

Odpowiednie nawadnianie organizmu jest podstawą dobrego i skutecznego treningu. podczas ćwiczeń nasz organizm chłodzi się wydzielając pot. W jego składzie znajdziemy przede wszystkim amoniak i mocznik, jednak również duże ilości cennego dla naszego zdrowia potasu i sodu. Oba te pierwiastki są niezwykle ważne w procesie odpowiedniego wchłaniani wody oraz regulacji jej poziomu. Dodatkowo ich obecność jest niezbędna podczas pracy gospodarki elektrolitowo-wodnej. Woda jest również wykorzystywana do procesów metabolicznych, zachodząc w komórkach podczas wytężonego wysiłku. Jak odpowiednio nawadniać organizm oraz z czego korzystać, aby nie tylko zaspokoić pragnienie, ale i uzupełnić niedobory wody? Przede wszystkim warto pić niegazowaną wodę mineralną – posiada ona wiele cennych składników i mikroelementów, które tracimy również podczas treningu. Kolejnym ważnym elementem jest możliwość wzbogacania wody tabletkami musującymi, np. z magnezem. Wielu sportowców wybiera jednak napoje izotoniczne, które stanowią doskonałą alternatywę dla czystej wody. W napojach izotonicznych znaleźć można przede wszystkim duże dawki węglowodanów, potasu oraz sodu, co pozwana na dostarczenie dużej dawki energii, jak również na wyrównanie poziomu tych pierwiastków.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31