Site Loader

Badania prowadzone przez wyspecjalizowane instytuty i ośrodki badawcze wskazały, że wysiłek fizyczny podczas uprawiania sportu powoduje dużą podaż wody. Wzrasta też temperatura ciała, co przyczynia się do utraty elektrolitów, a w późniejszym okresie glikogenów. Efektem tego spadek możliwości organizmu. Krótko mówiąc nasz wysiłek będzie mało efektywny. Należy wiec dbać o organizm, odpowiednio go nawadniając. Nie wszystkie jednak napoje są odpowiednie i wskazane. Największym powodzeniem cieszą się napoje izotoniczne. W ich skład, poza samą wodą, wchodzą sole mineralne, a więc magnez, potas, chlor i sód. Znajdziemy w nich również węglowodany, które przyczyniają się do zatrzymania wody w organizmie. Spożywanie napojów izotonicznych przyczynia się w znaczny sposób do efektywniejszych treningów. W przypadku napojów hipotonicznych możemy spodziewać pobudzenia organizmu do intensywnego wysiłku. Niektóre z tych napoi zawierają sód i glukozę. Oba składniki na pewno opóźniają pojawienie się uczucia zmęczenia. W przypadku niezbyt dużego wysiłku idealnie sprawdza się woda. Szybko wchłaniana przez organizm, ale niestety nie dostarcza energii niezbędnej w intensywnym treningu.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31