Site Loader

Żelazo to minerał, o którym powinien bezwzględnie pamiętać każdy sportowiec, zwłaszcza zaś taki, który trenuje dyscypliny wytrzymałościowe. Żelazo stanowi cenny składnik codziennej diety biegaczy długodystansowych, tancerzy, gimnastyków. Jest ono odpowiedzialne za procesy krwiotwórcze, a także za przyswajanie węglowodanów do organizmu, a tym samym za uzupełnianie straconej energii po treningu. Dlatego też okazuje się ono tak ważne dla osób, które trenują sport wymagający nie lada kondycji. Żelazo znajdziemy w rybach, soji, fasoli, groszku, szpinaku i innych roślinach zielonych. Jego wchłaniania zwiększa obecność witaminy C, dlatego też, aby zapewnić sobie optymalny poziom żelaza, warto spożywać pomidory, truskawki, kiwi, awokado, cytrusy i jabłka oraz kapustę kiszona i zieloną pietruszkę. Można także wspomagać się preparatami żelazowymi. Są one dostępne w każdej aptece za niewielką cenę, zwykle w formie tabletek do połykania. Suplementy diety z żelazem zwykle zawierają dodatkowo witaminę C bądź witaminy z grupy B.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31