Site Loader

Każdy sportowiec powinien odżywiać się zdrowo i adekwatnie do uprawianej przez siebie dyscypliny, odpowiednio regulując ilość spożywanego białka, tłuszczu, węglowodanów, poszczególnych witamin i minerałów. Przykładowo, węglowodany są szczególnie potrzebne lekkoatletom. Podczas biegów i skoków zużywa się ogromna ilość energii, a zatem zwiększa się zapotrzebowanie na węglowodany. Na szczęście, istnieje wiele produktów spożywczych bogatych w tę substancję. Wśród nich są owoce, warzywa, pieczywo, makarony oraz oczywiście słodycze, lecz te ostatnie są odradzane sportowcom, jako nadmiernie kaloryczne, mocno konserwowane, a przy tym ubogie w witaminy i minerały. Węglowodanów należy w mniejszej ilości dostarczyć organizmowi na godzinę czy dwie przed treningiem lekkoatletycznym, a w większej tuż po nim. Dlatego też przed treningiem lekkoatleta może na przykład wypić szklankę soku pomarańczowego z miodem, zjeść banana czy też garść rodzynek, zaś po treningu spożyć spaghetti czy też zupę jarzynową bądź sałatkę wielowarzywną.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31