Site Loader

Wydolność sportowca jest w dużej mierze uzależniona od jego zasobów energetycznych. Jeżeli sportowiec trenuje długo i ciężko, to powinien mieć tak dobraną dietę, aby jej składniki były szybko trawione, a część przekazanej w ten sposób energii magazynowana w postaci łatwo dostępnej, czyli glikogenu. Jako pokarm, który szczególnie dobrze wypełnia to zadanie, można polecić węglowodany. Dlatego też każdy sportowiec powinien w swojej diecie je uwzględnić w odpowiedniej ilości, dostosowanej do rodzaju i natężenia wysiłku fizycznego. Zbyt dużo węglowodanów prostych, może doprowadzić do nadwagi. Jakie produkty są najlepsze jako źródło węglowodanów? Przede wszystkim wszystkie zbożowe – pieczywo, makarony, różne płatki, ryż. Dobre są też ziemniaki i rośliny strączkowe oraz owoce, szczególnie suszone. Podczas intensywnego wysiłku dobrym źródłem węglowodanów będą też batony energetyczne, które oprócz samych węglowodanów dostarczą też niewielkiej ilości białka i witamin. W diecie węglowodany powinny łącznie stanowić od 50 do 60%, przy sportach wytrzymałościowych powinno się ich spożywać więcej.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31