Site Loader

Sód i potas stanowią jedne z najważniejszych pierwiastków, które powinny stanowić codziennie element naszej diety. Czy istnieje konieczność ich dodatkowego suplementowania ? Nie, gdyż większość produktów, jakie spożywamy posiadają je w swoim składzie. Co warto jeść? Wśród produktów bogatych w potas i sód warto wymienić pomidory, mięso, warzywa strączkowe, przetwory zbożowe. Co wpływa na utratę tych składników w naszym ciele? Na utratę potasu oraz sodu narażeni są głównie sportowcy. Pierwiastki te są usuwane z organizmu wraz z potem podczas intensywnego treningu. Taka sytuacja jest bardzo niekorzystna. Niedobory tych składników są bardzo niebezpieczne. Te dwa składniki są odpowiedzialne za regulowanie gospodarki wodnej organizmu. Ubytek sodu czy potasu może powodować złe przyswajanie wody, rozregulowanie gospodarki jak również silne odwodnienie organizmu. Czy mimo wszystko istnieje możliwość suplementacji sodu i potasu? Oczywiście sportowcy mogą dodatkowo spożywać odpowiednie środki – są one dostępne jako tabletki, kapsułki lub też tabletki do rozpuszczania w wodzie. Tego rodzaju substancje znajdziemy przede wszystkim w aptekach i sklepach spożywczych.

Redaktor ringbulletin.pl

Wyszukiwarka publikacji

Znajdź artykuły po dacie publikacji

Kalendarz

październik 2022
P W Ś C P S N
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31